8 oktober

8 oktober 2022 - Dakar, Senegal

Code oranje, mijn status van "high risk contact" vervalt en het is weekend. Reden genoeg om vrolijk over te zijn dus. We beslissen om met drie een uitstap naar het eiland Goree te doen. Dit eiland ligt voor de kust van Dakar en werd vroeger - vierhonderd jaar lang - als schakelstation gebruikt voor de slavenhandel. Er is dan ook een museum, gelokaliseerd in één van de vele slavenhuizen die erop stonden, te bezoeken. Een beetje hetzelfde verhaal als wat ik in Benin (Cotonou) ook al zag en hoorde: wreedheid troef!

We gaan heen en terug met een ferryboot en dit geeft ons de kans om de AFM vanop het water te bekijken en fotograferen.

Verder is het vooral een dag van rust, zwembad, terug-naar-huis vaarders uitwuiven. Jennifer is een Amerikaanse OK-verpleegster uit Michigan die samen met mij was toegekomen en nu dus terugreist. Verder trek ik vooral op met Rebecca, OK verpleegkundige uit Göteborg, Elena, Amerikaanse pediatrisch verpleegkundige uit Seattle en met Meg, een Canadese verpleegkundige.

1. Walter DJ:
    9 oktober 2022
    Nu begin ik te snappen waarom je graag aan dergelijke missies deelneemt 😀